ویندوز 2008 شاهکار سرعت

 

بررسی‌ های صورت گرفته توسط برخی‌ از کارشناسان بر روی نسخه های آزمایشی‌ ویندوز سرور 2008 ، این سیستم عامل از بهبود های چشمگیری نسبت به نگارش های قبلی‌ خود برخوردار است. در این میان Ward Ralston در وبلاگ تیم ویندوز سرور اعلام کرد که گروه MSN مایکروسافت در اقدامی‌، نگارش Windows Server 2008 RC0 را به جهت تست نصب کرده که نتایج جالبی‌ را داشته است. این تیم بر روی دو سرور با دو سیستم عامل ویندوز سرور 2003 و 2008 اقدام به دریافت و ارسال فایل های مربوط به سرویس VirtualEarth با حجم 10.8 گیگ از سرور دیگری کرده اند که نتایج زیر را داشته است :
در ویندوز سرور 2003 زمان 5 ساعت و 40 دقیقه و 30 ثانیه برای دریافت فایل ها و زمانی‌ بیش از 6 ساعت برای ارسال مجدد آنها ثبت گردید؛ در ویندوز سرور 2008 زمان 7 دقیقه و 45 ثانیه برای دریافت و زمانی‌ بیش از 8 دقیقه و 10 ثانیه برای ارسال مجدد آنها ثبت گردید.
با یک محاسبه می‌ توان به این نتیجه رسید که سرعت انتقال فایل ها در ویندوز سرور 2008 به صورت تقریبی‌ 45 برابر بیشتر از انتقال فایل های مشابه در ویندوز سرور 2003 می‌ باشد. اگر این نتایج در نسخه نهایی‌ این سیستم عامل نیز به همین صورت باشد می‌ توان انتظار داشت که این سیستم عامل با توجه به بهبودهای دیگر مورد توجه قرار گیرد.

برخی ویژگی های ویندوز 2008 زیبای خفته مایکروسافت
نوشته شده در سه شنبه چهاردهم خرداد 1387 ساعت 13:0 شماره پست: 4
در دنياي ارتباطات و تکنولوژی شبكه هاي كامپيوتري همچون غولهاي به هم پيوسته همان طور كه بايد ، بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته اند و با گسترش روزافزون و پيشرفته تر شدن امكانات در دنياي شبكه ، نرم افزارها و ارتباطات خطي (BBS) و تك بعدي جاي خود را به سيستم هاي شبكه اي چند منظوره و پيشرفته داده اند این امر موجب آسانتر شدن دسترسی و مطابق با آن فراگيرتر شدن حلقه های این زنجیر كامپيوتري در دنيا گشته است.
در اين دنياي مجازي محافظت اطلاعات جزو اصلي ترين پروژه ها قرار دارد كه با گسترش ثانيه اي شبکه ها رسیدن به آن مشكل و مشكل تر شده.
انتخاب سرور ها يكي از مهمترين بخشها در كل شبكه به حساب مي آيند كه براي راه اندازي و استفاده از امكانات يك شبكه بايد به فكر يك سيستم عامل كامل و در عين حال ايمن و مطمئن گشت كه بتواند به بهترين نحو اين ارتباط و انتقال محرمانه را به انجام رساند. سيستم عامل لينوكس و ويندوز همچنان بر سر تخت پادشاهي در رقابت همیشگي هستند كه به علت توانايي ها و مشكلات هر دو، موجب شده كه نتوان از هر دوي آن به راحتي گذشت.
مايكروسافت ابرقدرت نرم افزاري جهان جديدترين سيستم عامل سروري خود را با نام ویندوز 2008 سرور معرفي كرده كه داراي توانايي بالقوه اي در مدیريت شبكه میباشد كه به طور مختصر آن را مورد بررسی قرار خواهيم دارد .
ویندوز سرور در سال 2008 به انتشار خواهد رسيد كه زمان دقيق آن مشخص نيست ، اكنون مايكروسافت نسخه ي دوم بتاي آن را در اختيار كاربران قرار داده كه در حين آشنايي و تکمیل شدن مورد تست ها و بررسي عمومي نيز قرار گيرد. با اين كه سيستم عامل هاي مايكروسافت هميشه بيشترين حمله را از طريق متجاوزان داشته اکنون ویندوز سرور 2008 طلوع اميديست در ميان ترديد ها و شكستهای پیشین .
از موارد مهمی که میتوان به آن اشاره کرد طراحی مجدد هسته ی ویندوز سرور و ضریب امنیتی بالای آن است .
اولین نکته در زمینه ی امنیت ، غیر فعال بودن ارتباط شبکه در هنگام تنظیمات ابتدایی راه اندازیست .
این ویندوز از فناوری جدیدی به نام NAP (Network Access Protection ) استفاده می کند این نرم افزار امکان ارتباط از راه دور را به آن می دهد و کامل کننده ی VPN و DHCP ها در ویندوزسرور2003 میباشد که دارای سه عملکرد بهینه سازی به شرح زیر است :
1- کلاینتهایی که در زمان اتصال به سیستم با قوانین امنیتی هماهنگ نباشند برای بررسی های بعدی در اختیار مدیر شبکه قرار خواهند گرفت.
2- در اختیار قرار دادن کلیه اطلاعات سیستمی از جمله دیوارآتش ، سطح امنیتیی سیستم ، ضد ویروس و … .
3- ایجاد محدودیت ها برای کاربرانی که به سیستم متصل میشوند از روی تعریف های امنیتی که در بخش SMS (System management Server ) قابل تنظیم است و یک روش برای دسترسی فقط خواندنی .
دیوار آتش بسیار حرفه ای تر شده هم از نظر کارایی و هم شکل ظاهری که به صورت پیش فرض رابط کاربری شبیه به XP ندارد و تنظیمات آن توسط برنامه MMC (Microsoft Management Console ) پیاده سازی میشود .
TCP/IP اصلاح دیگری است که در آن انجام گرفته ، این اصلا ح در بهینه سازی ، نصب راحت تر و کاهش ایجاد رده پا بسیار موثر بوده و شامل ترکیب IPv4 و IPv6 در آن هستیم که بوت پیش فرض از IPv6 استفاده شده که هیچ مشکلی در ایجاد ارتباطات قبلی ایجاد نکرده است .(که از طریق رجیستری قابل غیر فعال کردن میباشد ).
همچنین اثراتی از TCP جدیدی دیده میشود به نام Chimney که قابلیت انتقال اطلاعات را به 10 GB در شبکه رسانده .
وسندوز سرور در زمينه ي ترميم خود رشد خوبي داشته به گونه اي كه حتي مي تواند كرنل هاي خود را بدون راه اندازي مجدد سيستم بازيابي كند و همچنين توانايي تغيير سايز درايوهاي هارد با هر فايل سيستمي بدون قطع ارتباط سرور را داراست .
از امکانات جدیدی که می توان به این موارد اشاره کرد :

IIS v7
.NET Framework 3.0
Remote Desktop Protocol v6
Windows SharePoint Services 3 .0
Read-Only Domain Controller in Active Directory
Windows PowerShell

About Mahyar

OrcID: 0000-0001-8875-3362 ​PhD Candidate (National Academy of Sciences of Ukraine - Institute for Telecommunications and Global Information) MCP - MCSA - MCSE - MCTS Azure Security Engineer Associate MCITP: Enterprise Administrator CCNA, CCNP (R&S , Security) ISO/IEC 27001 Lead Auditor CHFI v10 ECIH v2

Check Also

Creating Outlook Profiles for RemoteApps

Recently I have been involved in a project to roll out Microsoft RemoteApps, so users …